7.00 – 9.00 |
schodzenie się dzieci do przedszkola, czynności opiekuńcze, zabawy swobodne, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, dyskutowanie, zabawy ruchowe i integrujące, kontakty z rodzicami, czynności higieniczno-porządkowe. |
8.00 – 8.30 |
I śniadanie- wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych. |
8.30 – 9.00 |
przygotowanie do zajęć dydaktycznych, zabawy dowolne. |
9.00 – 10.00 |
zajęcia dydaktyczne organizowane przez nauczyciela, praca w zespołach, praca indywidualna, realizacja treści programowych. |
10.00 – 10.30 |
II śniadanie. |
10.30 – 11.30 |
przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, wycieczki, spacery, zabawy badawcze, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, prace porządkowe, zabawy konstrukcyjno – techniczne, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy swobodne. |
11.30 – 13.00 |
przygotowanie do obiadu, czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne, obiad. |
13.00 – 15.00 |
odpoczynek po obiedzie, zapewnienie dzieciom różnych form relaksu w sali ( słuchanie bajek, muzyki ) prace kompensacyjno-wyrównawcze, zabawy wynikające z zainteresowań dzieci, prace gospodarcze, tworzenie warunków do aktywności ruchowej. |
15.00 – 15.30 |
podwieczorek, zabiegi higieniczne, czynności porządkowe. |
15.30 – 18.00 |
organizowanie zajęć dodatkowych, tworzenie warunków do aktywności ruchowej dzieci, praca wyrównawcza z dziećmi mającymi deficyty rozwojowe, a tagże z dziećmi zdolnymi, zabawy swobodne w sali lub ogrodzie. |